www.crimezone.nl | Het is nu za mei 25, 2013 08:46

“De beste boekrecensies zijn te koop”

Nieuwsberichten met een link naar het spannende boek, informatie over prijsvragen en goedkope edities, discussies over Crimezone-nieuwsberichten. Het vindt hier een plaatsje.

“De beste boekrecensies zijn te koop”

Berichtdoor crimezonenl » wo aug 29, 2012 09:55

Reacties op het artikel “De beste boekrecensies zijn te koop” kun je hieronder kwijt.

“De beste boekrecensies zijn te koop” kopte The New York Times een aantal dagen geleden. De krant vertelt het verhaal van ene Todd Rutherford die de afgelopen jaren vele tienduizenden dollars verdiende met het schrijven van fake reviews. Via zijn website, GettingBookReviews.com, verkocht hij met veel succes positieve beoordelingen van boeken voor een groot aantal schrijvers. Zijn dienstverlening begon met een recensie voor $99, maar breidde zich al gauw uit tot pakketten van vijftig recensies voor duizend dollar. De man verdiende op zijn hoogtepunt $28.000 per maand, zo vertelt The New York Times. Niet zo raar, want online reviews zijn een belangrijke schakel in het aan de man en vrouw brengen van producten en dat geldt in bijzondere mate ook voor boeken.

Lees hier het volledige artikel:
http://www.crimezone.nl/web/Nieuws/Nieu ... e-koop.htm
crimezonenl
Site Admin

Re: “De beste boekrecensies zijn te koop”

Berichtdoor barnem » wo aug 29, 2012 11:04

Ongelofelijk zeg!!! Maar wel een leuke business voor die man. Jammer dat je alleen zelf recensies straks niet meer kunt geloven :roll:
Ben nu aan het lezen:
Inferno - Dan Brown

Heb als laatste gelezen:
Het Amazoneverbond - Ad van de Lisdonk
barnem
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Jetske » wo aug 29, 2012 11:28

big business en ik val nou niet bepaald van mijn stoel van verbazing. Niemand van jullie ooit opgemerkt dat verreweg de meeste recensies wel heel erg positief zijn?
Groetjes,

Jetty

Leest nu: Dan Brown - Inferno

Mijn recensies
Mijn boekenkast
Twitter
Jetske
Inspecteur

Berichtdoor Wendy » wo aug 29, 2012 11:42

Dat is niet vreemd, gebeurde natuurlijk maar we wisten er niet vanaf.
Een slechte recensies schrijven wordt niet vaak gedaan.
Liefs
Wendy

Lezen is voor mij de ontspanning die ik elke dag nodig heb!!!!
Wendy
Inspecteur

Berichtdoor Anna » wo aug 29, 2012 13:40

Mij verbaasd het niet, maar als het algemeen goed wordt om recensies te vekopen, is het nog maar de vraag of het geloofwaardig is. En zoals de meeste hier al opmerken, liever geen slechte recensie.
Lees nu: De tombe van de Keizer van Steve Berry
Anna
Commissaris

Berichtdoor barnem » wo aug 29, 2012 18:44

Jetske schreef:big business en ik val nou niet bepaald van mijn stoel van verbazing. Niemand van jullie ooit opgemerkt dat verreweg de meeste recensies wel heel erg positief zijn?

Nee dat lijkt me vanuit Marketing oogpunt niet erg slim om slechte recensies op je boek of ergens anders kenbaar te maken. Daarom doen recensies achter op een boek me ook niet zo veel (tenzij ze van CrimeZone of van een andere erkende partij zijn uiteraard).

Je hebt echt wat aan recensies als ze door onpartijdige partijen gemaakt worden die er verder geen belang bij hebben of een boek wel of niet verkocht wordt. Als men er achter komt dat je recensies 'gestolen' zijn ben je voor goed hun vertrouwen kwijt en daar heb je op de lange duur helemaal niks aan. Ik vind bijvoorbeeld de recensies van de VN Thrillergids altijd erg geloofwaardig. Hele goede verhalen krijgen alle lof maar hele slechte krijgen het ook flink voor hun kiezen. En terecht. Dat is uiteindelijk waar de recensie voor bedoeld is toch :wink:
Ben nu aan het lezen:
Inferno - Dan Brown

Heb als laatste gelezen:
Het Amazoneverbond - Ad van de Lisdonk
barnem
Hoofdinspecteur

Berichtdoor nightvamp » zo sep 02, 2012 14:19

Het verbaasd me niet heel erg. Ik kom af en toe ook wel recensies tegen die 'verdacht' zijn.
Volgens mij is dit alleen de eerste keer dat zoiets gemeld wordt in de media.
nightvamp
Inspecteur

Berichtdoor Mads Bruijnesteijn » ma sep 03, 2012 07:21

Voor mij was dit bericht toch wel een schok, al weet je dat het kan gebeuren met de huidige openheid van het Internet. Maar dat gerenommeerde auteurs zich hier ook mee bezig houden/hielden, verbaast mij zeer. Nu zelfs R.J. Ellory heeft aangegeven zelf recensies te schrijven - en nog erger: collega-auteurs slechte beoordelingen geven - vrees ik voor nog meer gevallen. Ik vraag mij dan echt af: waarom? Deze schrijvers hebben dat toch niet nodig..

Ik vind het in ieder geval wel 'leuk' om te volgen. Crimezone maakt er een bijzonder verslag van; klasse! Ben benieuwd naar, en ik ben bang voor nog meer nieuws.
Ik lees nu: Hex - Thomas Olde Heuvelt
Laatst gelezen boek: De president - Aad van den Heuvel
Mads Bruijnesteijn
Crimezone Recensent

Berichtdoor carla » ma sep 03, 2012 08:10

Mads Bruijnesteijn schreef:Voor mij was dit bericht toch wel een schok, al weet je dat het kan gebeuren met de huidige openheid van het Internet. Maar dat gerenommeerde auteurs zich hier ook mee bezig houden/hielden, verbaast mij zeer. Nu zelfs R.J. Ellory heeft aangegeven zelf recensies te schrijven - en nog erger: collega-auteurs slechte beoordelingen geven - vrees ik voor nog meer gevallen. Ik vraag mij dan echt af: waarom? Deze schrijvers hebben dat toch niet nodig..

Ik vind het in ieder geval wel 'leuk' om te volgen. Crimezone maakt er een bijzonder verslag van; klasse! Ben benieuwd naar, en ik ben bang voor nog meer nieuws.

Helemaal met je eens!!!
carla
Silver member

Berichtdoor annabee » ma sep 03, 2012 09:44

Op zich verbaast het me niet, maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat zelfs gerenommeerde auteurs de boel menen te moeten belazeren. :roll:

Hetzelfde gebeurt natuurlijk ook met andere consumentenproducten waar je je mening over kunt geven of waar de media al dan niet veel aandacht aan besteden. Zo heb ik sinds jaar en dag mijn bedenkingen bij programma's als Kassa en Radar: ze kunnen een product of een bedrijf maken of breken.
Es sind die Phantasten, die die Welt verändern, und nicht die Erbsenzähler. Sebastian Fitzek, Der Augensammler
annabee
Hoofdinspecteur

Berichtdoor annabee » ma sep 03, 2012 10:00

Wendy schreef:Een slechte recensies schrijven wordt niet vaak gedaan.

Als een boek mij niet bevalt schrijf ik echt wel een negatieve recensie. :| Onderbouwd uiteraard.

Het meest interessant vind ik het als een boek zowel positief als negatief beoordeeld wordt. Dat ervaar ik als een uitdaging om het te lezen. :D

Bij uitsluitend positieve recensies vraag ik me wel eens af of lezers wel kritisch genoeg zijn, of lezers elkaar niet napraten en soms zelfs of ze het betreffende boek überhaupt gelezen hebben. Het kopieert zo makkelijk op internet ... Raar gevoel trouwens, als je fragmenten uit je recensies bij anderen terugleest. Maar goed, er bestaat ook nog zoiets als sympathie des geestes. 8)
Es sind die Phantasten, die die Welt verändern, und nicht die Erbsenzähler. Sebastian Fitzek, Der Augensammler
annabee
Hoofdinspecteur

Keer terug naar Gespot (nieuws over thrillers)