www.crimezone.nl | Het is nu di jun 18, 2013 22:26

Het mysterie Linda van Rijn

Nieuwsberichten met een link naar het spannende boek, informatie over prijsvragen en goedkope edities, discussies over Crimezone-nieuwsberichten. Het vindt hier een plaatsje.

Wat vind jij van het geheimzinnige gedoe met pseudoniemen en nepfoto's?

Poll eindigt op ma sep 03, 2012 14:02

Een storm in een glas water. Het gaat toch om de boeken, niet om de auteur?
8
40%
Ik vind het belachelijk. Zou de auteur zo afstotelijk lelijk zijn dat een fotomodel nodig is?
0
Geen stemmen
Als je iets verzint, doe het dan goed en zorg dat we er niet achterkomen!
9
45%
Het zou voor mij een reden zijn om geen boek van deze auteur te kopen.
3
15%
Goede actie! Geef de lezers wat ze willen. Knappe schrijfsters zijn nu eenmaal succesvoller!
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 20

Het mysterie Linda van Rijn

Berichtdoor crimezonenl » ma aug 20, 2012 14:02

Afbeelding

Linda van Rijn staat met drie vakantiethrillers in de Bestseller 60. Het gekozen subgenre is niet de enige overeenkomst met bestsellerauteur Suzanne Vermeer, aldus de Spanningsblog.

Het hele artikel: http://www.crimezone.nl/web/Nieuws/Nieu ... n-Rijn.htm
Sander Verheijen
hoofdredacteur Crimezone.nl
crimezonenl
Site Admin

Re: Het mysterie Linda van Rijn

Berichtdoor lenie » ma aug 20, 2012 14:28

Ik heb voor deze optie gekozen: Als je iets verzint, doe het dan goed en zorg dat we er niet achterkomen!
Het mysterie van Suzanne Vermeer/ Paul Goeken is ook pas na zijn overlijden onthuld..Niemand wist daarvoor dat het één en dezelfde persoon was..dus ga ik voor deze optie!
lenie
Ruthenium member

Berichtdoor nightvamp » ma aug 20, 2012 15:05

Ik had dit zelf inderdaad ook al eens op een ander forum laten vallen, alleen daar kwam toen geen enkele reactie op.
Ben blij dat het iemand anders ook is gevallen en ik blijkbaar dus niet gek ben haha.

Ik heb trouwens dezelfde optie aangevinkt als Lenie.
nightvamp
Inspecteur

Berichtdoor barnem » ma aug 20, 2012 15:07

Oh dit zou voor mij echt een reden zijn om helemaal geen boek meer van deze schrijfster (als ik dat in dit geval al zou doen) te kopen. Van zulke schijnheiligheid krijg ik direct een apathie tegen deze schrijfster. Waarom zou je zoiets doen? Voor de andere opties is overigens ook wat te zeggen hoor. Misschien wil ze niet in de publiciteit maar vermijdt dit dan, maar ga niet net doen alsof. Foto's van een andere site gebruiken, echt belachelijk vind ik dat. Dan heb je wat mij betreft direct afgedaan. Dus vandaar dat ik voor die optie kies :mrgreen:
Ben nu aan het lezen:
Inferno - Casey Hill

Heb als laatste gelezen:
Inferno - Dan Brown
barnem
Hoofdinspecteur

Berichtdoor lenie » ma aug 20, 2012 16:18

Waarom schijnheilig Mike? Paul Goeken heeft een aantal goede boeken geschreven , maar de boeken die hij onder het pseudoniem Suzanne Vermeer schreef stegen daar hoog boven uit..
Ook de foto van Suzanne Vermeer was een mooi plaatje...uiteindelijk was iedereen toch nieuwsgierig naar de auteur die
zulke goede boeken schreef ...
Geloof me dat Paul , toen na zijn overlijden, de waarheid aan het licht kwam , ergens boven dubbel heeft gelegen om
alle reacties!
Wie de auteur is die achter Linda van Rijn schuil gaat??? Geen idee... :D
lenie
Ruthenium member

Berichtdoor barnem » ma aug 20, 2012 16:35

lenie schreef:Waarom schijnheilig Mike? Paul Goeken heeft een aantal goede boeken geschreven , maar de boeken die hij onder het pseudoniem Suzanne Vermeer schreef stegen daar hoog boven uit..
Ook de foto van Suzanne Vermeer was een mooi plaatje...uiteindelijk was iedereen toch nieuwsgierig naar de auteur die
zulke goede boeken schreef ...
Geloof me dat Paul , toen na zijn overlijden, de waarheid aan het licht kwam , ergens boven dubbel heeft gelegen om
alle reacties!
Wie de auteur is die achter Linda van Rijn schuil gaat??? Geen idee... :D

Helemaal mee eens. Ik heb het ook even niet over de kwaliteit van de boeken he. En wellicht had het 'geheim' van Paul Goeken wel wat spannends temeer omdat het pas na zijn dood bekend werd hoe het echt in elkaar stak. Tuurlijk prima als iemand een andere naam wil gebruiken om zo niet zijn eigen identiteit te verhullen. Hartstikke prima dat moet diegene zelf weten. Alleen ik vind als je daarvoor kiest moet je ook niet net doen alsof, snap je. Dus niet foto's plaatsen die zogenaamd jouw gezicht laten zien terwijl het hele andere foto's zijn die nota bene regelrecht van een andere site komen. En ook niet berichtjes sturen, zoals in het artikel staat, waar niks persoonlijks aan zit. Ik vind of je kiest ervoor anoniem te zijn en te blijven. Of je komt naar buiten en zegt joh hoi ik ben Linda van Rijn maar in het echt heet ik huppeldepup. Ik denk dat er eigenlijk geen tussenweg is. Wat nog wel zou kunnen misschien is dat ze, er even van uit gegaan dat het inderdaad een ze is, wel via mail enzo van zich laat horen. Maar ik vind echt die foto's te ver gaan net als die berichtjes. Daarom vind ik dat 'schijnheilig'. Je doet als het ware net alsof, maar in de huidige tijd, en dat zag je al aan het speurende vermogen van nightvamp, komen zulke dingen toch uit. Ik voel me dan beetgenomen en daar hou ik niet zo van. Grappig is toen ik die foto's zag dat ik dacht goh leuke meid zal vast ook goeie boeken schrijven, maar nu ik dit lees ben ik als een blad aan een boom omgeslagen in mijn mening.

Ze komt zeker niet naar het Manuscriptum haha. Een handtekening vragen wordt nu lastig denk ik want ik heb geen idee wie het is :mrgreen:
Ben nu aan het lezen:
Inferno - Casey Hill

Heb als laatste gelezen:
Inferno - Dan Brown
barnem
Hoofdinspecteur

Berichtdoor lenie » ma aug 20, 2012 16:53

Om even op je laatste opmerking te reageren. Op Manuscripta zal je haar/hem zeker niet tegenkomen, dus een handtekening zit er zeker niet in.. :D

Maar zullen we het even bij Paul houden? Als je als auteur op een gegeven moment tot de conclusie komt dat
"vrouwen"thrillers ( jakkes, hokjesgeest) schrijven je beter afgaat dan het genre wat je gewoon was te schrijven?
En als je dan samen met je uitgever het plan bedenkt om onder een pseudoniem die boeken uit te geven?
En wees eerlijk...Het fenomeen Vermeer paste niet echt bij Paul.. dus waarom geen fictieve dame verzonnen?
En het is pas naar buiten gekomen toen Paul overleden was en heel veel lezers genoten hadden van de boeken van Suzanne Vermeer..
Met Linda van Rijn heb ik ook geen probleem.. het maakt me uiteraard wel nieuwsgierig, maar er zijn dingen die
van mij geheim mogen blijven en als hij/zij bewijst goede boeken te kunnen schrijven zal ik ze met plezier gaan lezen..
Misschien een idee voor de Leesclub? :D
lenie
Ruthenium member

Berichtdoor barnem » ma aug 20, 2012 17:12

lenie schreef:Om even op je laatste opmerking te reageren. Op Manuscripta zal je haar/hem zeker niet tegenkomen, dus een handtekening zit er zeker niet in.. :D

Maar zullen we het even bij Paul houden? Als je als auteur op een gegeven moment tot de conclusie komt dat
"vrouwen"thrillers ( jakkes, hokjesgeest) schrijven je beter afgaat dan het genre wat je gewoon was te schrijven?
En als je dan samen met je uitgever het plan bedenkt om onder een pseudoniem die boeken uit te geven?
En wees eerlijk...Het fenomeen Vermeer paste niet echt bij Paul.. dus waarom geen fictieve dame verzonnen?
En het is pas naar buiten gekomen toen Paul overleden was en heel veel lezers genoten hadden van de boeken van Suzanne Vermeer..
Met Linda van Rijn heb ik ook geen probleem.. het maakt me uiteraard wel nieuwsgierig, maar er zijn dingen die
van mij geheim mogen blijven en als hij/zij bewijst goede boeken te kunnen schrijven zal ik ze met plezier gaan lezen..
Misschien een idee voor de Leesclub? :D

Haha ja daar verschillen we duidelijk in van mening. Leuk vind ik dat :D . Tuurlijk als degene die achter Linda van Rijn schuil gaat liever vrouwenthrillers schrijft is dat hartstikke prima en moet diegene dat ook lekker blijven doen. En als Linda van Rijn zijn of haar echte naam niet is 'so what'? Geen enkel probleem hoor wat mij betreft!! Het gebruik van pseudoniemen is natuurlijk niets vreemds in de auteurswereld.

Alleen ik persoonlijk, en daar denk jij blijkbaar heel anders over, vind die foto's té ver gaan. Ik had het spannend gevonden als je helemaal geen foto's van haar had. Dan was het echt een raadsel gebleven wie er achter de naam schuil gaat. Dat zou me wel nieuwsgierig hebben gemaakt. Een fictieve naam heeft iets spannends en uitdagends maar een fictieve vrouw/gezicht (die eigenlijk dus helemaal niet fictief is, want het is een plaatje van iemand heel anders) vind ik echt niet kunnen. Nu ben ik die nieuwsgierigheid helemaal kwijt. Ik vraag me ook eigenlijk af of dat wel mag zomaar. Nu wordt die vrouw van het plaatje dus constant om handtekeningen gevraagd haha dat moet ook een hele rare gewaarwording zijn denk ik. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ben nu aan het lezen:
Inferno - Casey Hill

Heb als laatste gelezen:
Inferno - Dan Brown
barnem
Hoofdinspecteur

Berichtdoor lenie » ma aug 20, 2012 18:07

barnem schreef:
Alleen ik persoonlijk, en daar denk jij blijkbaar heel anders over, vind die foto's té ver gaan. Ik had het spannend gevonden als je helemaal geen foto's van haar had. Dan was het echt een raadsel gebleven wie er achter de naam schuil gaat. Dat zou me wel nieuwsgierig hebben gemaakt. Een fictieve naam heeft iets spannends en uitdagends maar een fictieve vrouw/gezicht (die eigenlijk dus helemaal niet fictief is, want het is een plaatje van iemand heel anders) vind ik echt niet kunnen. Nu ben ik die nieuwsgierigheid helemaal kwijt. Ik vraag me ook eigenlijk af of dat wel mag zomaar. Nu wordt die vrouw van het plaatje dus constant om handtekeningen gevraagd haha dat moet ook een hele rare gewaarwording zijn denk ik. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nog even een reactie op het laatste stukje, want de koffie wacht :D Die vrouw hoeft niet bang te zijn dat iemand haar om een handtekening vraagt, ze bestaat toch niet?
Het is gewoon een fictieve vrouw..Lezers zijn , net als "gewone"mensen nou eenmaal nieuwsgierig en wij zijn nieuwsgierig naar een gezicht achter de schrijver/ster van ons favoriete boek..
Misschien wordt het je wat duidelijker als je het stuk leest wat Sander op de Website heeft geplaatst!
HIER
lenie
Ruthenium member

Berichtdoor GuyD » ma aug 20, 2012 18:24

Ik stel me de vraag, of er achter Linda een schrijfatelier kan zitten??? Ik hoef heus geen vamp om fan van een auteur te worden..... Nietwaar Sebastian Fitzek! Luc Deflo en andere schrijvers?
I see a little silhouetto of a man Scaramouche, Scaramouche, will you do the Fandango?
Thunderbolt and lightning, very, very frightening me. (Bohemian Rhapsody - Queen)
GuyD
Brigadier

Berichtdoor barnem » ma aug 20, 2012 18:39

lenie schreef:Nog even een reactie op het laatste stukje, want de koffie wacht :D Die vrouw hoeft niet bang te zijn dat iemand haar om een handtekening vraagt, ze bestaat toch niet?
Het is gewoon een fictieve vrouw..Lezers zijn , net als "gewone"mensen nou eenmaal nieuwsgierig en wij zijn nieuwsgierig naar een gezicht achter de schrijver/ster van ons favoriete boek..
Misschien wordt het je wat duidelijker als je het stuk leest wat Sander op de Website heeft geplaatst!
HIER

Heeft de koffie lekker gesmaakt? Hope so :D .

Dat stukje had ik uiteraard al gelezen hoor :wink: . Ik snap jouw zin alleen niet. Jij zegt ze bestaat toch niet, alleen als ik het goed lees staat er toch duidelijk een foto met daarbij "De Spanningsblog vermoedt dat de dame op de foto gewoon een model is..." en "Leve de Google zoekmachine. De enige foto die van Linda van Rijn in omloop is, blijkt regelrecht van een goedkope fotosite afgehaald te zijn." Ik snap dus niet dat jij zegt dat het een 'fictieve' vrouw is. Fictief betekent iets als bedacht en dat is deze vrouw duidelijk niet :mrgreen: .

Volgens mij zeggen we eigenlijk hetzelfde hoor haha. Het enige is dat ik er wel een foto en dus een persoon bij ziet en jij niet :D :D
Ben nu aan het lezen:
Inferno - Casey Hill

Heb als laatste gelezen:
Inferno - Dan Brown
barnem
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Sabine » ma aug 20, 2012 18:48

Ik heb er geen probleem mee als iemand onder een andere naam boeken schrijft, (want ik vraag me af of de boeken van Vermeer even goed hadden verkocht onder de naam Goeken) maar doe het dan wel goed, iedereen ziet zo dat deze foto's nep zijn, ze zijn te gemaakt, dus als je het doet, doe het dan goed!
''Het is echter in strijd met de etiquette om ongevraagd een boek uit de boekenkast te pakken; je mag er wel naar kijken maar niet eraan zitten''
Sabine
Agent

Berichtdoor annabee » ma aug 20, 2012 19:50

Even heel kort vanaf vakantieadres. Ik heb niet alles zorgvuldig gelezen, maar ben het met Mike eens: pseudoniem is niets mis mee, maar de grens wordt overschreden zodra er nepfoto's gebruikt worden. Ik koop geen boek van deze schrijver/schrijfster.
Es sind die Phantasten, die die Welt verändern, und nicht die Erbsenzähler. Sebastian Fitzek, Der Augensammler
annabee
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Wendy » ma aug 20, 2012 19:56

De foto's zijn erg nep, daar hoef je niet voor op google te gaan zoeken. Bij Suzanne Vermeer was er nog een soort van zal het wel of zal het niet. Nu denk ik dat het een pseudoniem is. Ze willen echt een vermeertje doen zoals Sander het noemt. Jammer dat het er zo dik boven op ligt. Ik heb haar boeken nog niet gelezen en weet ook nog niet of ik het gedoen. De boeken van Suzanne lezen lekker, maar zijn ook makkelijk. Ik zoek meer diepgang, alleen de vakantieganger vindt deze boeken leuk voor op het strand en daarom scoren ze in mijn ogen ook goed, met of zonder pseudoniem waren ze beide goed verkocht. We zullen afwachten wat de reactie van "linda van Rijn" zal zijn.
Liefs
Wendy

Lezen is voor mij de ontspanning die ik elke dag nodig heb!!!!
Wendy
Inspecteur

Berichtdoor chveltman » di aug 21, 2012 06:00

Daar ben ik het met Annabee en Mike eens, laat het een mysterie blijven, en ga geen uitgebride fotoreportage plaatsen.. Ik heb ook deze mogelijkheid aangevinkt, doe het dan goed. Geen boeken kopen is geen optie, als ik ze zou winnen of ik hoor van een van degenen die mijn smaak ook kennen dat het boek goed is ga ik het zeker lezen. Ik vind een stukje mysterie wel leuk hoor. Eerlijkheidshalve denk ik dat het een andere auteur is die dit pseudoniem gebruikt, wellicht iemand die normaal en ander genre schrijft en nee, aub het begrip vrouwenthrillers brrr, daar heb ik toch een hekel aan, hokjesgeest!
Ik lees kilometers.
Lezen is ontspanning, inspanning, leren kennen van nieuwe werelden en personen, en intriges ontrafelen.

Ik lees The Look van Bennett en een recensieboek.
chveltman
Hoofdinspecteur

Volgende

Keer terug naar Gespot (nieuws over thrillers)